Jobb, framtida utbildning osv

Dagarna rullar förbi och de består till största delen utav jobb och träning. Ligger just nu i hårdträning då jag sökt till Polishögskolan och har blivit kallad till tester under våren. 

Vill göra bra ifrån mig så de senaste 2 veckorna har jag hängt en väldans massa på både gymmet och i motionsspåret. 

Jag har ju alltid varit 100% säker på att det är polis som jag skall bli, men har under det senaste halvåret även kommit på andra tankar. Jag har nu även fått upp intresset för att bli lärare och sjuksköterska. Det finns både positiva och negativa saker med alla dessa inriktningar och de skiljer sig i stor grad. Men det som ändå är likadant är att man arbetar med människor och att det är lite mer varierat arbete. Man sitter inte bara på ett kontor och skriver en massor av papper hela dagarna. 

Har tänkt att jag ska dra igång med pluggandet till hösten, så fram tills dess får jag helt enkelt ha bestämt mig. Polis verkar rikrigt kul, man får se samhället ur ett annat perspektiv än vad man ser idag. Man får även hjälpa människor och försöka ställa till rätta saker i samhället. 
Som sjuksköterska hjälper jag sjuka/skadade och folk lär verkligen uppskatta min hjälp tror jag. 
Som lärare får jag möjligheten att få barn att lära sig om rätt & fel och göra mitt yttersta för att det skall ha en sån bra grund som möjligt att stå på. 

En fråga till mina få läsare, vad tycker ni att jag ska bli? Vart tror ni att jag skulle passa in? 

Jag är väldigt social, har lätt för att prata med nya människor, tycker det är roligt att prata inför folk! 
Har gott om tålamod och uppskattar lite variation där ingen dag är den andra lik! 


En bild på Lotus får avsluta inlägget
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress