Dag 5- LA- Kona Island

Idag kom äntligen dagen som jag väntat så länge på! Äntligen så befinner jag mig på av av jordens finaste platser- nämligen den Hawaianska ön Kona! Tidigare har jag varit på Oa'Hu (Waikiki beach-ön) men nu skall vi tillbringa nästan en vecka på den största ön av ögruppens öar. (Invecklat, haha.)

Idag var det tidig uppgång, klockan ringde kl 05.00 och 05.50 var det dags att gå till hotellets shuttleservice som körde oss till flygplatsen. Incheckningen gick väldigt lugnt till, vilket jag är förvånad över. De brukar alltid skrikas en väldans massa och vakterna brukar ofta vara väldigt bittra och klaga på allt man gör. Men idag vet jag inte riktigt vad det var med vakterna, de var iallafall på bra humör!

Flygresan tog ca 5 tim och 30 min give or take. Det var en underbar känsla när vi landade och klev av planet, det kändes som att man steg in i en varm, härlig bastu!
Efter att väskorna blivit uppplockade åkte vi en Shuttle till biluthyrningen, hämtade vår gigantiska jeep och käkade även lite lunch! (Yoghurt, banan & müsli var vi sugna på så vi slängde ihop det på hotellet.)

Mätta och belåtna körde vi till den första bästa strand vi fick upp och vilken underbar strand vi lyckades med att hitta! Längst ner i dalen så fanns det en underbar badplats, omgiven av berg och gamla vulkandelar!
Vi stannade där ett par timmar, såg början av solnedgången innan vi begav oss hemåt,upp för det snitkelisnorkiga berget och in på en kinaresturang! Nog för att jag vanligtvis inte gillar kinamat eftersom det är så mesigt smaksatt, men detta var så gott! Grönsaker & ris i mängder! Jag saknar verkligen grönsaker och lite mer hälsosammare mat, men det är ju typ omöjligt att enbart äta nyttigt i detta land.

Nu skall jag sova, i LA är det en annan dag, det är 3 timmars tidsskillnad och till Sverige är det hela 12 timmars tidsskillnad!

Godnatt'

Dag 3 & 4- San Diego

En snabb liten uppdatering innan jag ska gå och lägga mig. Imorgon går resan vidare till Hawaii, vi lyfter vid 08.35, men som tur är bor vi nära flygplatsen och har endast en bilfärd på 10 min dit.

Den 3e dagen på denna resa spenderades till stor del i bilen. Vi valde att lämna LA och åka till San Diego. Vi åkte till Las Americas Premium Outlets, vilket är en sinnessjukt stor outlet vid Tijuana/Mexikanska gränsen. Det är helt sjukt vad nära Mexico ligger! Om man är en god simmare skulle man lätt kunna simma över till USA.

"Staden" bakom den mexikanska flaggan är Mexico! Värt att notera är den mexikanska flaggan på Trumps mark, haha.

Jag handlade inte så mycket på outleten, det blev 3 American Polo tröjor och en topp från Forever 21.

Vi passande även på att luncha på IHOP, ett pankaksställe!

Dag 4 spenderades i La Jolla (Uttalas La Hojja), vi solade, badade och kollade på sälar! En helt underbar, mysig och LUGN dag! Detta är den första lugna dagen vi har haft på resan so far vilket jag har uppskattat!

Nu känner jag att jag måste sova, men imorgon så är det äntligen dags för Hawaii! ❤️

Day 2- Santa Barbara

Igår åkte vi till Santa Barbara, världens finaste stad enligt mig! Dagen började med kaos, det blev stop i avloppen, så vi kunde inte gå på toa och när min bror passade på att ta en dusch så fylldes hela golvet med vatten.

Vi började dagen med att åka in till Centrala Hollywood för att äta frukost. Tyvärr finns det väldigt dåligt med bra och hälsosamma frukostställen, men tillslut hittade vi ett ställe som sålde wellness bowls. Det var som en smoothiebowl med frukt och honung.

Efter stt vi käkat frukost gick vi till en biluthyrare och hyrde en bil. Sen begav vi oss till Supreme, en klädaffär som min bror vill besöka och sedan slutligen så åkte vi till Santa Barbara.

Det tar ca 2 timmar att åka från LA till Santa Barbara, det är galet mycket trafik på vägarna här men vi tog oss både fram och tillbaka helskinnade!
I Santa Barbara käkade vi lunch på The Habit (bästa hamburgerkedjan enligt mig!), vi käkade froyo, tog en promenad till piren och besökte min gamla skola. (SBCC)
Min bror passade även på att bada innan vi gick till Sandbar och käkade middag!

Idag bär det av mot San Diego! Idag skall vi åka till en outlet som ligger vid mexikanska gränsen där de har en outlet som är ca 24000 kvadratmeter stor! Morgondagens planer är att chilla vid havet, innan vi beger oss hemåt mot LA där vi spenderar vår sista natt i Cali. På lördag morgon bär det vidare mot HAWAIIIII!