My classes + Magic Men
Sedan jag sist uppdaterade så har det hänt en hel del roliga saker, skolan har börjat och jag tycker att det är väldigt intressant även fast det känns som att det kommer att vara rätt så svårt! 
 
Jag kommer att läsa Terrorism & Criminal Justice Systems & Crime and human behavior på måndag- och onsdagar, bägge klasserna verkar rätt så svåra men intressanta! Än sålänge har vi bara fått våran Syllabus, men det riktiga plugget startar under nästa vecka! Det jag har fått reda på är upplägget i terrorismklassen och hur vi kommer att jobba, vet även vad slutprojektet är- en inlämningsuppgift om ett specifikt ämne inom terrorism på 6-8 datorskrivna sidor... 
Sen så kommer vi att ha 2 vanliga prov, 1 prov under midterm och 1 prov under finals. 
Crime & Human Behavior verkar även den superintressant, men i slutet så kommer vi att få utdrag ifrån mordutredningar och vi skall kunna avgöra om personen som begått ett mord är psykiskt störd eller bara en otroligt ond människa. 
 
På tisdagar- & torsdagar spelar jag tennis, har än sålänge bara gått igenom syllabusen och skjutit några bollar... Jag är värdelös på tennis, trodde att jag skulle vara bättre än vad jag är, men som tur är så valde jag en beginners class. Mitt tennisrack kom idag förresten, beställde det via amazon, insåg nu att det är ett barnrack.. Men det får helt enkelt fungera. 
 
På fredagar kommer jag att ha Fund of Puplic speaking, är så jäkla nervös. Känns såååå svårt och det är knappt några internationella studenter med i klassen, men förhoppningsvis kommer jag att utveckla min engelska! 
 
Utöver dessa klasser så har jag ju även Life Fitness, får då tillgång till gymmet och i nästa vecka skall jag på hälsoundersökning där de skall mäta allt möjligt, kondition, kroppsfett med mera, läskigt! 
 
Vad mer har hänt här den senaste tiden? Igår var vi på Magic Men, Magic Mike IRL. 
Sjukt vältränade killar alltså, tycker dock rätt så synd om dom, jucka runt på en massa tjejer som tar på dem verkar väl inte direkt roligt. Var en gång under showen som de som ville fick komma upp på scenen för en lapdance, var typ feta amerikanska tanter som gick upp, en tjockis försökte dra av en av killarna sina kalsonger, stackaren! 
Plus att igår när vi kom hem från Magic Men råde det kaos på Beach City, vi fick uppge våra för och efternamn för att ens få passera in till lägenheterna, sen från ingenstans gick ett brandlarm igång som någon idiot hade startat, då var hela BC fullt av poliser som tvingade oss till att gå bak på baksidan och de ville först att vi skulle hoppa in i en buss i väntan på att brandmännen skulle komma. Tiden gick och jag som blev påskyndad av en polis att springa ut på utsidan hann inte ens sätta på mig några skor, så jag stod i enbart strumpor, skjorts och en tjocktröja mitt ute i kalla natten. Det kom aldrig några brandmän och vi fick till slut återvända in till våra lägenheter. 
Poliserna här var inte direkt glada, eller det var en ung kille som bara stod och skrattade och skämtade när man frågade han vad det var som hände. 
Ännu en cool sak är att jag och en annan svensk skall ner till Santa Barbaras Police Department nästa vecka och fylla i blanketter för en "Ride Along" hos polisen, då får man åka med polisen på patrullering och se hur de jobbar, kommer verkligen bli intressant!!! 
 
 
Ikväll bär det av till IV! Är taggad till tusen! 


Matilda, jag, Elin | Arlington | Magic Men | Santa Barbara pier  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress