82 degrees
Det blev en heldag på stranden igår med de svenska tjejerna, var otroligt varmt och härligt och vi alla blev rejält solbrända! 
Idag startade som vanligt en ny skolvecka, hade terrorism & crime and human behavior klasserna, de var intressanta och bra som vanligt. Men jag börjar nästan få lite ångest över hur fort tiden går. Jag har redan varit här i en månad och jag är forfarande kvar i "the honeymoon phase", även fast det finns mycket saker som jag tycker mindre om i detta land, som den onyttiga maten exempelvis! 
 
Efter första lektionen så möttes jag och mitt svenska gäng upp vid skolans ena café och köpte kaffe, jag har lärt mig att dricka och gilla kaffe här! Eller det är gott om det är ca 50/50 kaffe och vaniljmjölk! 
Efter det drog vi till Beach City för att sola nere vis poolen, idag var det hela 28 GRADER!! (82 Fahrenheit)            Trivs så otroligt bra här och sanningen är att jag vill flytta hit på heltid och aldrig återvända till Sverige, hur jag nu ska lyckas med det är en väldigt bra fråga, men min ena roomie har gett mig lite tips, haha! 
 
Nu ikväll skall jag bara chilla! Imorgon har jag en massa läxor att göra, men känner att jag kan ta denna kvällen ledig och spendera den framför Netflix! 
 
 
Vendela

Inte alls avis....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress