Trött som få; Nightmare
Klockan är inte ens fem men ändå så ligger jag helt utslagen i min säng. Är så glad över att denna veckan äntligen är slut och att jag kan få lite andrum innan jag måste plugga som en dåre igen. 
Denna veckan fick jag tillbaka två midterms, midtermen i Crime and Human behavior fick jag endast 80% på, vilket jag är riktigt missnöjd med. Men under veckan som gått så har jag ändå accepterat mitt betyg och det är inte direkt så att 80% är kasst på något vis. Men jag vill så gärna få ett A i den kursen, men jag antar även att denna delen var den svåraste för min del eftersom det var väldigt mycket frågor kring det amerikanska rättssystemet vilket skiljer sig något otroligt från det svenska. 
 
Idag fick jag tillbaka midtermen från min public speaking klass, lyckades få 73/75 poäng och min professor tyckte tydligen att jag hade gjort ett väldigt bra jobb. Informerade klassen om midsommar och tills nästa tal som får vara ett tal där man skall påverka klassen tänkte jag prata om vegetarianism och veganism för att försöka påverka folk till att inte käka kött eftersom jag inte anser det vara moraliskt rätt. Sen så kommer jag självklart att vara tydlig med att alla får göra hur de vill, men ut min synpunkt så skall inte djur behandlas som skit för att vi människor skall kunna trycka i oss döda djurdelar. 
 
Ikväll skall jag plugga en sväng, har min midterm i terrorism på måndag så jag tänkte skriva färdigt alla frågor och läsa igenom mina anteckningar. Sen så kommer antagligen resten av kvällen spenderas framför Sex and the City! 
 
En annan anledning till att jag är otroligt trött är att jag hade en sån otroligt hemsk och verklig mardröm inatt. Jag drömde att jag och två av mina svenska vänner Eoch satt i en matsal på skolan, fast jag kände inte riktigt igen platsen. Vi ser en man som beter sig udda och han ser även otroligt udda ut, hade väldigt underligt skägg. Eller ja, halva skägget på ena sidan av ansiktet såg normalt ut, men på andra sidan var det rakat i ett konstigt mönster. Såg ut som typ rosstjälkar. 
Mannen kommer in i rummet, avlossar ett skott på E, E skriker och han skjuter henne igen. Sedan blir jag skjuten i huvudet som tur är så träffar han bara sidan av huvudet typ, man jag kastar mig på golvet och spelar död. Efter en stund vaknar jag till liv snabbt och inser att jag är i ambulansen och har ett sånt rör in igenom halsen och en kvinna i ambulansen hjälper mig att andas. 
Jag vaknar upp, inser att jag är i trygghet i min egna säng och faller tillbaka i drömmarnas värld. Fortsätter att drömma denna otäcka drömmen och inser sedan att E har avlidit av hennes skador, jag ligger nedsövd i en vecka för att min hjärna inte skall svälla och sedan avslutas drömmen med att vi är ute och går på en brygga med våra familjer. Min, E's och M's familj är med och går och jag kan se E i en form av en ande så jag berättar det för hennes föräldrar. Att E minsann är med oss och jag låter de ta hennes hand och de bara "wow hon är verkligen med oss." 
Sjukt otroligt läskig dröm, allt var så otroligt verkligt men som tur är jag i trygghet haha. 
 
 
Nu skall jag och G, min roomate snart ner till stan och handla. Jag tänker köpa te och choklad, tycke ratt jag är värd det idag! 
 
Avslutar inlägget med en gammal bild från förra sommaren! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress