Läggdags
Klockan är snart 11 och klockan ringer om 6 timmar, borde verkligen sova. Men självklart går min hjärna på högvarv och jag kan inte slappna av så därför kan jag likaväl posta ett blogginlägg. 
Tiden rinner verkligen iväg, redan i nästa vecka så är vi i Oktober månad, det är hemskt vad tiden går fort men samtidigt så vill jag att den ska gå. Längtar något enormt till Santa Barbara. 
 
Var inne på SBCC's hemsida igår för att leta efter information om boenden och där stod det att folk som ska börja plugga i Januari kan börja leta boende i November-December, vilket var en otrolig lättnad! 
Jag är nog alldeles för van vid bostadsbristen som finns i Sverige och det är nog det som får mig att panika över boendefronten. Men nu känner jag ändå att jag kan lugna ner mig. 
När jag var inne på skolans hemsida så hittade jag även en annan typ av boendeform som kan vara intressant för mig, nämligen att bo hos en värdfamilj! 
Jag skulle inte tacka nej till det, skulle vara både kul, lärorikt och mysigt att vara inneboende hos en amerikansk familj, då kan man verkligen få prova på hur det är att leva the American life och man kan ta det av alla högtider osv. Tror även att man har väldigt lätt att komma in i staden om man har en familj som är villig till att guida runt en i början! 
I ansökningen som man kunde göra online så kunde man fylla i om man tyckte det var ok med en familj med djur, skrev YES! med stora bokstäver, undrar om man kan önska att hamna i en djurvänlig familj. Det skulle vara grymt iallafall. 
För att denna orginisationen som anordnar med värdfamiljer åt folk skall hjälpa en så får man betala en avgift på 85 dollar vilket motsvarar ca 750 SEK. Tror det kan vara värt det! 
 
Nä, nu ska jag sova! Kommer vara otroligt segt att gå upp imorgon men som tur är så har jag faktiskt världens bästa jobb! 
 
 
 

 En bild från förra sommaren 💕
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress