VISUM
Alltså. Nu har jag fått visumhandlingarna skickade hem till mig och jag har börjat fylla i. Jag har hittils lyckats med min  Online Nonimmigrant Visa Application (DS-160), den var otroligt lång och bestod av SJUKT många sidor. Skulle svara på allt från mina kontaktpersoner till om jag var terrorist och liknande. Väldigt strikta regeler för att få komma in i landet alltså, men givetvis så förstår jag dom. 
 
Lyckades fylla i den och skicka in den idag, efter mycket om och men. Var en hel del så det tog tid att fylla i eftersom jag inte riktigt förstod. Men den är iallafall inskickad till ambassaden i Sthlm tror jag. 
Självklart har ett nytt problem uppstått, man måste betala en avgift på ca 200 dollar för att få ett visum och jag förstår inte hur jag skall lyckas med att få den inbetald. Får väl i värsta fall gå till banken och be de om hjälp. 
 
En glädjande nyhet är iallafall att jag nu är anmäld till Wave week! Så den 11e januari kommer jag att befinna mig för första gången på SBCC. Skönt att det blev såpass sent eftersom jag vill kunna spendera jul- och nyår hemma! 
Nu är det bara att boka flygbiljetter, fixa klart allt som har med visumet att göra och sedan är det adjöss Sverige! (Ja, boende har jag inte löst heller för den delen. Men skall ringa runt i nästa vecka har jag tänkt mig!) 
 
Detta kommer bli fantastiskt, känns bara otroligt segt just nu! Men skam den som ger sig. 
Tänk att jag skall fo bo här. Få prova på att leva livet som en riktig amerikan. A M A Z I N G 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress