Supernatural, podcast & maaat
Som vanligt så passar jag på att blogga mitt i natten. Sitter just nu och lyssnar på Zara Larssons podcast i samma veva som jag skriver detta blogginlägget. 
Ledig dag idag igen, eller arbetslös dag kanske man ska säga. Det suger verkligen när man är timanställd och inte blir inringd på jobb. Det värsta är att jag inte kan göra något åt det eftersom min mobil är inne på lagning igen, det suger verkligen. 
 
Idag har jag sovit bort halva dagen och sen har jag spenderat dagen framför Supernatural, har inte kollat på några veckor men nu när säsongsavslutningen av säsong 10 har släppts så kände jag att jag var tvungen att ta tag i tittandet och kolla färdigt. Säsongsavslutningen släpptes i USA igår så det passade bra att kolla färdigt på säsongen idag helt enkelt. 
Satt på helspänn i hela avsnittet och trodde att jag skulle grina ca 20 gånger, grinade lite i slutet av ren rädsla eftersom det var ett stort jävla WTF-IS-HAPPENING-moment. Hoppas innerligt att Dean, Sam, Cas & Crowley överlever, annars känns det lite som att serien kommer att förstöras.
 
Lagade även mat förut idag, en couscous-sallad med falafel och tzatziki, väldigt mumsigt! 
Jag har börjat äta allt mer vegetariskt den senaste tiden eftersom jag har tröttnat på djurhållningen vi har i Sverige, trots att våra djur har det betydligt mycket bättre än i andra länder så tycker jag ändå att de är kassa. 
Jag tycker att djur skall få vara djur, de ska inte vara instängda i trånga och skitna inhängnanden, de ska få leva fritt och ha ett bra liv. Tyvärr ser inte verkligheten ut så och det är därför jag har övergått allt mer till vegetarisk kost, plus att det dessutom är väldigt gott! 
 
Imorgon är det hoppträning på kvällen, jag hoppas att det är uppehåll imorgon så att vi kan få komma ut på terrängbanan, skulle vara kul att komma ut där en ytterligare gång denna terminen! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress