Övertid
Har äntligen kommit hem, käkat alldeles för sen lunch och krypit ner under täcket. 
Denna dagen har vart seg, jobbade mellan 12-21, skulle egentligen slutat vid 20 men fick jobba över en timma. En bidragande orsak till att jag fick jobba över var för att vi hade en beteshäst som skulle hem, men som totalvägrade. Så vi var 3 pers som gjorde allt i vår makt för att få tag på honom. Försök nummer 1 gick åt skogen, så vi fick ta en annan häst och åka hem med istället. 
Inför försök nummer 2 var vi väl förberedda, vi hade med oss kraftfoder och linor så att vi på något sätt skulle kunna bygga en fålla och fånga in hästen. Bägge försöken misslyckades, krafthinken lät han sig inte luras av och linorna var ingen bra ide heller eftersom några av de andra hästarna valde att gå in i fållan och förstöra. 
 
Slutligen fick vi med hos hela flocken upp till en riktig fålla som var vid ingången. Även den svårfångade hästen var instängd, så när vi väl fått på han en grimma så fick vi skicka ut de en efter en. Inte ett dugg säkert men ibland får man helt enkelt göra såhär. 
 
När vi äntligen kom hem var klockan redan 20 över 8, så då fick jag ge hästarna kvällsmat, sopa stallgången och efter det så kunde jag äntligen sluta! Var inte hemma förrän runt halv elva och då fick jag äntligen i mig mat, var hungrig som en varg. 
 
Imorgon är jag "ledig" vilket är skönt eftersom det ska bli 28 grader, badväder med andra ord! Får se om jag hinner med en tripp till Clareberg, vill pussa på Solo! ♥
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress