Stalltjänst och dåligt väder

dag efter lunch drar min stalltjänst igång vilket innebär att jag ska vara i stallet hela veckan och ta hand om hästarna, utan de dagar som jag måste gå in på lektion.  Stalltjänsten tar hand om skolans stall & hästar och fixar allt som rör dem varje dag. Det är faktiskt väldigt skönt att komma ut till stallet och bara ta det lugnt.

Det står även ridning på schemat idag, av min egna och av en skolhäst, förhoppningsvis Babsan. Kommer nämna mer om Babsan senare, men kan säga att hon är en körhäst som även är inriden, dock är hon ”grön”, alltså hon kan inte speciellt mycket, men jag gillar verkligen den hästen och hon har en del fart och fläkt i sig som passar mig. Vi ska hålla på med programridning, har ingen aning om hur det slutgiltiga kommer att gå eftersom jag hatar dressyrprogram, det är så mycket att memorera och jag lär rida fel väg.

Herman skall även han ridas idag, skulle egentligen gjort det nu imorse men han var så otroligt jobbig att göra iordning så jag fick släppa ut han i hagen istället. Det han gjorde var att han vägrade att stå stilla samt att han sprang ut ur boxen och sprang runt och velade i stallgången- så typiskt Herman.  

/ Emma 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress