Three cities I would love to visit
Om det är något som jag älskar att göra och som jag vill göra mer så är det att resa. Det är så fantastiskt att sätta sig på ett flygplan och flyga till en annan stad och ta del av annan kultur, traditioner och mat. 
Mitt favvoställe hittils är nog Big Island på Hawaii. En nästintill djungellik ö, men endast 60 000 invånare. 
 
Jag tänkte ta och lista 3 städer som jag vill åka till, skall försöka bocka av dessa inom 3 år! 
 
 
1. TOKYO 
I ett och ett halvt års tid har jag spanat på resor till Tokyo. Jag vill åka dit för att få kunna ta del av deras kultur, besöka udda platser och få ett minne för livet. Vad jag har förstått så är det rätt så dyrt att åka hit, men detta är en stad jag skall besöka innan jag dör! 
En sak som jag tycker är oerhört positivt med iallafall Japan är att det råder rökförbud på offentliga gator, vad jag hört så är det även en väldigt renlig stad. Folk kastar inte saker hit och dit utan det skall vara prydligt överallt! 
 
Hur roligt verkar det inte vara att besöka galna caféer, strosa runt på flervåningsshoppingcenter och käka sushi i mängder? (Har dock hört att det skall vara svårt att få tag i avokadosushi?) 
 
 
2. AMSTERDAM
Efter att jag såg 'The Fault in our stars' så blev jag helt tokförälskad i denna stad. Det känns som att det inte finns så många städer som är mysigare än denna. Vill åka hit antingen på våren eller hösten- på våren för att knopparna slår ut och träden blir gröna, eller under hösten då träden har så otroligt fina färger på träden. Jag har ingen större koll på hur kultur och sånt ser ut i Nederländerna, men det är det jag älskar med att resa. Att få ta del av nya saker och traditioner, att lära sig om nya platser och att träffa nya människor! 
 
 
 
3. NEW YORK 
Drömmarnas stad? Nästintill iallafall. Här finns allt- shopping, god mat och hockey. Jag drömmer om att åka hit, hänga med amerikanare, shoppa i mängder och se New York Rangers spela hockey i Madison Square. 
Detta är en drömresa som jag haft så länge jag kan minnas och jag vet med mig att jag inom en rätt så snar framtid lär boka biljetter och flyga hit. Det främsta fokuset lär ligga på att shoppa och gå på hockey! 
 
Har du några drömresmål? 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress