Dag 5- LA- Kona Island

Idag kom äntligen dagen som jag väntat så länge på! Äntligen så befinner jag mig på av av jordens finaste platser- nämligen den Hawaianska ön Kona! Tidigare har jag varit på Oa'Hu (Waikiki beach-ön) men nu skall vi tillbringa nästan en vecka på den största ön av ögruppens öar. (Invecklat, haha.) 


Idag var det tidig uppgång, klockan ringde kl 05.00 och 05.50 var det dags att gå till hotellets shuttleservice som körde oss till flygplatsen. Incheckningen gick väldigt lugnt till, vilket jag är förvånad över. De brukar alltid skrikas en väldans massa och vakterna brukar ofta vara väldigt bittra och klaga på allt man gör. Men idag vet jag inte riktigt vad det var med vakterna, de var iallafall på bra humör! 

Flygresan tog ca 5 tim och 30 min give or take. Det var en underbar känsla när vi landade och klev av planet, det kändes som att man steg in i en varm, härlig bastu! 
Efter att väskorna blivit uppplockade åkte vi en Shuttle till biluthyrningen, hämtade vår gigantiska jeep och käkade även lite lunch! (Yoghurt, banan & müsli var vi sugna på så vi slängde ihop det på hotellet.) 

Mätta och belåtna körde vi till den första bästa strand vi fick upp och vilken underbar strand vi lyckades med att hitta! Längst ner i dalen så fanns det en underbar badplats, omgiven av berg och gamla vulkandelar! 
Vi stannade där ett par timmar, såg början av solnedgången innan vi begav oss hemåt,upp för det snitkelisnorkiga berget och in på en kinaresturang! Nog för att jag vanligtvis inte gillar kinamat eftersom det är så mesigt smaksatt, men detta var så gott! Grönsaker & ris i mängder! Jag saknar verkligen grönsaker och lite mer hälsosammare mat, men det är ju typ omöjligt att enbart äta nyttigt i detta land. 

Nu skall jag sova, i LA är det en annan dag, det är 3 timmars tidsskillnad och till Sverige är det hela 12 timmars tidsskillnad! 

Godnatt' 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress