Tenta
Skolan dödar mig just i detta nu, jag har en tenta imorgon som får mig att vilja gråta, vissa delar är så jäkla svåra. Jag skall bland annat komma ihåg ca 35 lagar (om det inte är mer)- vad de heter och varför de infördes. Lagarna rör Insanity, Death Penalty & Competence, vilket är otroligt krångligt. Hela USA:s rättsystem är helt galet krångligt, jag förstår mig knappt på det, ett exempel är juryn som sitter med i rättegången. Vanliga, civila personer oftast utan någon som helst utbildning inom rättssystemet, de sitter och avgör vilket straff en människa skall få, de kan döma en människa till döden. 
Jag hoppas verkligen att jag iallafall skriver 80% på denna examen för då kommer jag att kunan skippa finals om det inte är som så att jag vill försöka att förbättra mitt betyg. Tror att jag ligger på B+ i detta nu och jag känner att om jag kan bibehålla det betyget så nöjer jag mig. Kommer med största sannolikhet får A i terrorismen och public speaking klasserna. 
 
Nu får jag återgå till pluggantet! 
 
 
 


 
Vendela

Heja Emma!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress