Strunta i USA och dra till Thailand?
Fröken förvirrad eller tjejen med alldeles för mycket idéer och planer kan man verkligen kalla mig för. För tre månadersen var jag 100 procent säker på att jag skulle åka tillbaka hit till Santa Barbara i höst och fortsätta mina studier. Men sedan så tyckte jag att det blev dumt att ta på mig studielån och bestämde mig då för att åka som Au Pair. Idag kom en ny tanke in i min hjärna, nämligen att jag och Julia skall åka till Thailand till vintern. 
Vet ärligt talat inte vad jag vill göra, au pair verkar superkul men vill jag spendera 2 år i USA och sedan komma hem till Sverige utan jobb, utbildning och flytta tillbaka hem till mina föräldrar? 
Tanken är annars att jag flyttar hem till Sverige, återgår till jobbet på rytteriet och försöker även att få en timanställning inom hemtjänsten för att spara pengar och sedan dra en månad till Thailand i december/januari. Skall även läsa upp historian och skicka in min ansökan till polishögskolan under våren 2017, så isånnafall är planen att börja läsa till polis hösten 2017, vilket leder till att jag är färdigutbildad år 2020 och då är jag 25. 
Fysatan, känns som att jag ligger så efter i allt. Men om jag inte gör såhär så kommer jag inte vara färdigutbildad förrän jag är 27... 
Min livs största mardröm är att gå outbildad såpass länge... 
 
Menmen, åter till thailandsresan. Jag har varit i Thailand en gång tidigare för 8 årsedan tror jag det var, har börjat kolla på flygbiljetter och hotell. Det är apadyrt, billigaste hotellet med flygbiljetter kommer gå på ca 40000 vilket är en del. Men samtidigt så kommer vi inte bränna så mycket pengar där nere eftersom maten är otroligt billig och likaså kläderna! 
 
 
 
Vendela

Sök in till polishögskolan (allt du snackar om ju ;)) eftersom du vill det och du kommer ångra dig! USA finns kvar! Thailand lät nice!

Svar: Haha ja polishögskolan finns ju också kvar... Men ja när jag är 27 skall jag fan kunna tänka på familj osv!
emmaengstrom.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress