Världen.
Jag är så jävla ledsen och förbannad på hur världen ser ut idag. 
 
Som tjej kan man inte gå hem själv på nätterna utan att behöva slänga en blick bakom sig var tionde sekund eftersom man är rädd. Rädd för att någon ska vara hack i häl efter en och utnyttja en. Man vågar knappast dra ut på en löprunda för man vet inte vem man kan stöta på i skogen och ja, man känner sig helt enkelt inte trygg. 
 
Sen något som det skrivs om som bara den i media just nu, flyktingkatastrofen. Jag blir illamående och ledsen när jag ser de fruktansvärda bilderna som delas i sociala medier. Folk i nöd, folk som gråter, barn som har drunknat, folk som försöker fly. Dessa bilder sätter sig verkligen fast på näthinnan och jag blir så jävulskt förbannad när folk säger att "de inte vill ha hit dom". Jag förstår inte hur folk inte kan förstå att dessa människor behöver hjälp, de flyr för att de måste, inte fan tror jag att de vill fly ut på öppna hav för att de tycker att det är roligt. 
Därför förstår jag verkligen inte hur vi Svenskar inte kan vilja ta emot dessa stackars flyktingar med öppna armar och ge dom en trygghet i Sverige? 
Blev så otroligt glad när jag såg att Malena Ernman hade delat en bild på facebook ifrån Wien, där deras folk stod och tog emot de flyktingarna som kom med öppna armar. Så skulle jag vilja ha det i Sverige. 
 
Tänk dig om det skulle bli inbördeskrig i Sverige, din familj hade en hotbild emot dig, skulle inte DU då göra allt i din makt för att rädda dig själv och din familj? Hur skulle det kännas om inget land ville ta emot dig? 
Jag är säker på att det skulle kännas förjävligt och att du skulle må skit. 
 
Hoppas verkligen att världen blir bättre. 
 
Denna bilden ger mig kalla kårar igenom hela kroppen. Jag blir ledsen. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress