Hoppträning på Treasure
Gårdagens kväll/natt spenderades hemma hos Ebba och hennes katter, blev inte så mycket sömn för min del eftersom katterna lekte rövare där jag låg och sov- eller rättare sagt försökte sova. 
Antingen så tvättade de sig, vilket lät som en smaskade människa, eller så låg de och spann eller jamade. Emil försökte även välta ut en vattenskål som han drog runt på golvet. 
När jag var i närheten av att somna mitt i natten så hoppade katten upp på min rygg och ville gosa, typiskt haha! 
 
Dagen spenderades först på jobbet, en toppendag som bara flög förbi! Hade en häst att rida och en att tömma, bägge två gick bra och det var roligt! 
Sen var det hem fort som tusan, in i duschen och sedan byta om för att bege sig till nästa stall. Jag är extra försiktig nuförtiden med att gå mellan de stall som jag hänger i med tanke på alla kvarkautbrott och liknande som har vart de senaste. 
 
Eller innan jag åkte ut till stallet åkte jag och hälsade på Linn & Madde i deras lägenhet, väääääldigt fin lägenhet, skulle inte tacka nej till att bo där. Mitt i stan och nära till allt.
Vi käkade thai/kina-mat, jag köpte thai och de andra köpte kinamat. Min mat var värdelös, trodde att den skulle vara stark men icke, smakade precis som maten brukar göra på kinaresturanger- sötsurt typ. 
 
Efter att ha käkat mat så bar det ut till stallet, fick reda på att jag skulle hoppa Treasure. När jag läste lappen så tänkte jag bara fan fan fan och jag ville bokstavligen talat bara sjunka ner genom jorden och försvinna för några timmar. Ville även grina och dra hem, kände bara ett stort NEJ. 
Uppvärmningen började ok, eller skritten kändes bra. Sen när traven kom så började jag gapskratta, hästen trippade fram, trodde att han var halt. Men efter uppvärmningen så kände jag att han började röra sig bättre och hoppningen skötte han galant. Så ja, hästen skötte sig men jag var dum. 
Orkar inte med min bitterhet. Orkar inte att vara deppig längre. 
Nu jävlar ska jag försöka bli glad och se saker ur en positiv vinkel, hejdå bitterfittan Emma. 
 
Nu ska jag sova, taggar inför en helg med massa jobb och mysiga pollar!





 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress