Västtrafik suger
Just nu är jag inne på timma 3 (?) på en busstation mitt ute i ingenstans på Orust, så långt man bara kan komma från någon som helst social kontakt. Jag har suttit på en bänk sedan 18.30 eftersom bussarna som skulle ta mig ut till ön inte kunde passa tider. Buss nummer 1 var över 30 min sen, vilket resulterade i att jag missade byte 2 och det resulterade sedan i att jag missade byte nummer 3. Så nu sitter jag här mitt ute i ingenstans och är bitter som bara den och jag har faktiskt all rätt till att vara just bitter över denna situationen. 
När jag väl kommer här ifrån så har jag suttit ner på en j*vla bänk i ca 3.5 timmar. (Om inte mer) 
Och ja, jag har ringt och klagat men de på västtrafik kunde minsann inte hjälpa mig. 

Förutom detta kaos så har dagen bara varit bra, härlig dag på jobbet som flöt på. Lunchade ute vilket var helt underbart, jag kunde för en gångs skull endast ha på mig shorts och linne utan att frysa! Fick även lite välbehövlig färg och fick en jättefin shortsbränna. 

Nu får jag sluta vara bitter och se fram emot morgondagen istället, den lär bli fantastisk med tanke på att solen kommer att skina och jag kommer vara lycklig. Eller jag tror iallafall att jag kommer att vara lycklig, mår prima ute på öa! 

Eftersom jag inte har några bilder på min iPad så kan Babsan få avsluta med en charmig bild!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress