Boktips: Paranoia
Under semetern passade jag på att läsa, hade med mig 3 st men började inte läsa förrän mer än halva veckan gått. Så då gav jag mig på boken Paranoia och jag fastnade direkt. Den var spännande från inledningen till slutet.
 
Bokens huvudperson heter Adam Cassidy, han är 26 år gammal och har inga direkta höga tankar om sitt jobb som är anställd hos Nicholas Wyatt hi-tech företag. När Adam anordnar en fest och snor pengar av företaget så åker han fast och får ett dilemma- antingen åker han in i fängelse eller så jobbar han som spion hos Wyatts största konkurrent Jock Goddard. (Trion systems) 
Han väljer att arbeta som spion och han gör en snabb karriär hos Trion systems. Karriären går lysande för Adam, han som tidigare varit lat och oengagerad i sitt jobb har genom träning av en anställd hos Nicholas Wyatt lärt sig hur man ska föra sig och alla litar blint på honom. Efter ett tag på Trion så blir han direkt underställd företagets VD, vilket ger honom flera förmåner. Han kör Porche och bor i en fantastisk lägenhet som företaget betalar för. 
Han lever det livet man bara kan drömma om. 
 
Jag tyckte att boken var otroligt spännande, jag läste som en tok och trots att den var på nästan 500 sidor så läste jag ut den på mindre än 2 dagar. Den var även rätt så lättläst, vilket jag också tror resulterade i att det gick såpass fort, man behövde inte tänka så mycket utan man förstod ändå! 
Boken har även filmatiserats, huvudrollen spelas av Liam Hemsworth så när jag får tid ska jag även spana in den. Filmen verkar dock skilja sig väldigt mycket från boken men det kan nog bli kul att se den ändå! 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress