Bojkotta Seaworld
Sitter hemma i soffan med en hemsk huvudvärk, skulle inte bli förvånad om jag även har feber. Känner mig hängig och slö i hela kroppen, det enda jag har gjort idag är att ligga nerbäddad i sängen och kollat på How I met your mother. 
Igår kväll kollade jag på dokumentären Blackfish, som handlar om späckhuggarna på SeaWorld. Det var en otroligt gripande och hemsk dokumentär. Förstår verkligen inte hur det kan vara lagligt att ha såna otroligt fina och stora bjässar inspärrade i ett poolområde. 
Man fick se hur det gick till när man fångade in späckhuggarbebisar i det vilda, det var fruktansvärt att se. Att man tar helt oskyldiga djurs ungar för människans nöje är bedrövligt. 
 
Jag tänker aldrig i hela mitt liv sätta min fot inne på SeaWorld, jag hoppas att det går åt skogen för dom och att fler folk tar lärdom av hur allt går till bakom låsta dörrar. Vilda djur hör hemma i det vilda, de ska inte befinna sig i fångenskap. 
 
Dokumentären finns b.la att se på Netflix, jag har för mig att den var ungefär 1,5 timma lång och den är garanterat sevärd. Hemsk såklart, men sevärd! 
 
Såhär ska de leva! 
 
Inte såhär. En liten fjuttig pool. Bedrövligt. Fy. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress