Dandelino
jenamors!
Dagen började med att jag försov mig med hela 30 minuter, efter det fick jag rusa upp ur sängen och slänga i mig min frukost, byta om och sedan rusa ut till stallet.
Jag fick rida dubbellektion på Dino. (Jag red igen även idag)
 
Under första lektionen tränade vi på öppna och övergångar från skritt- trav, trav- skritt och trav - galopp. Under den andra lektionen var det skänkelvikningar som stod på schemat.
Dino skötte sig utmärkt och det kändes väldigt bra, några gånger piggnade han till men jag hade kontroll.
 
Jag har alltid gillat Dino, eller inte första gången jag red honom eftersom då var jag sämst och hästen var mer i luften än på marken, men som tur är har jag utvecklats.
Det krövs att man är mjuk och stadig eftersom han är väldigt känslig och uppfattar minsta lilla, men jag tycker att han är en riktigt go häst! :)
 
 

 

 

Ang. filmen från hoppträningen igår så kommer den upp ikväll! När jag väl hade laddat upp den på youtube så fick jag ett mail om att jag kanske brutit mot upphovsrättslagen eftersom jag hade med musik...                            Så det var bara för mig att ta bort videon eftersom jag absolut inte vill bli anmäld. Därför har jag gjort om filmen och denna gången utan någon musik, vilket suger. Men filmen kommer iallafall upp!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress